به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، هادی عمو سلطانی رئیس اداره حمل و نقل مسافر این اداره کل از اجرای طرح ضربتی کنترل و بازرسی دفاتر فروش بلیت اتوبوس برون شهری استان خبر داد.
وی در تکمیل این خبر اضافه کرد: طرح مذکور با حضور بازرسان ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای، صمت، تعزیرات و اصناف درسطح دفاتر فروش بلیت اتوبوس شهرستان قم به اجرا درآمد.
عمو سلطانی هدف از اجرای طرح ضربتی کنترل و بازرسی دفاتر فروش بلیت اتوبوس که براساس برنامهای مستمر، بدون اطلاع قبلی و به طور سرزده اجرا میشود را ساماندهی و انتظام فرایند ارائه و فروش بلیت ناوگان اتوبوسی و درراستای صیانت از حقوق مسافران و دیگر کاربران جادهای دانست.
وی در ادامه به سرفصلهای مورد بازدید درطرح ضربتی کنترل و بازرسی دفاتر فروش بلیت اتوبوس درشهر قم اشاره کرد و افزود: طی بازرسی ها، موارد موضوعهای همچون گرانفروشی (دریافت وجه اضافه از فروش بلیت اتوبوس)، صدور بلیت دست نویس، فعالیت فاقد مجوز، فعالیتهای غیر مرتبط و… بررسی و درصورت مشاهده هرنوع تخلف، مدیر دفتر جهت اعمال قانون به مراجع ذی صلاح معرفی و با شرکت طرف قرارداد نیز در کمیسیون تخلفات سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای برخورد میشود.
رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم دربخش دیگری از این خبر عنوان کرد: طی اجرای طرح ضربتی کنترل و بازرسی دفاتر فروش بلیت اتوبوس برون شهری در سطح شهرستان قم، تخلفات ۷ دفتر احراز و مدیران این دفاتر جهت اعمال قانون به مراجع ذی صلاح معرفی شدند.
هادی عمو سلطانی غالب تخلفات صورت گرفته دراین هفت دفتر را شامل گران فروشی بلیت، صدور بلیت به صورت دست، فعالیتهای غیر مرتبط و فعالیت فاقد مجوز کسب دانست و گفت: بیتردید درصورت تکرار تخلفات توسط دفاتر، قانون باشدت بیشتری با متخلفان برخورد و نسبت به تعطیلی دفاتر اقدام خواهد شد.
وی ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم فهیم کشورمان که درانعکاس موارد مشهوده تخلفات ساعی ظاهر شدهاند اظهار داشت: کاربران گرامی عنایت داشته باشند سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها به صورت شبانه روزی آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و ثبت تخلفات اعلامی میباشد.
عمو سلطانی درخاتمه یادآور شد: دفتر نمایندگی اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم، مستقر در پایانه مرکزی شهرستان قم (پایانه کوثر)، درطول روز آماده پاسخگویی به مراجعات مستقیم کاربران و پی گیری شکایات آنان است.